הגעתי עכשיו הביתה ממעגל גברים מרגש ב….."פוסיקט"… לשעבר, לשעבר, כמובן…מועדון החשפנות הגדול והוותיק שפעל לא מעט שנים בלב תל אביב, נסגר קצת לפני תשעה באב ע"י בעלי הבניין החדשים, שהעדיפו מצפון נקי על פני מיליוני שקלים מלוכלכים, ומאז המקום מבקש להתחדש בתרבות של שלום בין המינים ובהפצת ערכים מקרבים. אבל עד שיחריבו את הקיים ויבנו חדש – אי אפשר להתעלם מהשימוש הקודם של המבנה.כבר בכניסה מכה באף הריח החריף של מקום שספג הרבה מדי אדי אלכוהול ועשן סיגריות.

בפנים לא הרבה השתנה מבחינת הריהוט והצבעים – הרוב שחור וחשוך, וכורסאות עם בד קטיפה בצבע ארגמן זרוקות בכל מיני פינות.כרגע המקום עדיין לפני שיפוץ ומשמש מעין מוזיאון, או כמו שזה יותר מרגיש – עדות כואבת לניצול אנושי.ערכו לנו סיור מודרך בכל שלל הקומות והחדרים שהיו בעבר נסתרים וסודיים, החל מחדר ההלבשה והאיפור של הבנות, ועד לחדרי המרתף עם המיטה הזוגית והמקלחת הצמודה… ולא, חדרים אלו לא שימשו למגורי הבנות…

פריטי לבוש, תלבושות ומגבות נשארו זרוקים בכל מיני פינות, שרידי עדות למה שהתרחש כאן מדי ערב. בחדר האיפור יש עדיין כסא ומדבקה עם שם של אישה בכל עמדת איפור. לא ברור אם זה שמה האמיתי של אותה אישה או "שם במה" כלשהו. אבל זה שם, וזה מזיז משהו בלב.על השולחנות פזורים נעלי עקב בשלל גבהים וצבעים, חזיות שלא נועדו להלבש כבגד תחתון, כלי איפור, ו… מגבונים ממותגים עם לוגו המועדון! כמה אירוני… נדמה שכל המגבונים שבעולם לא יצליחו לטהר את הזוהמה שמציפה את כל החושים למראה המייצג העצוב הזה…

לקח לנו לא מעט זמן להרגע קצת מהרשמים שהסיור הותיר בכל אחד מאיתנו, ולהתרכז במה שבאנו לעשות. בעיקר עלו תחושות של כאב, בושה, אשמה, וגם אמפטיה וחמלה כלפי הנשים וגם הגברים ש"נכלאו" כאן. (יש משמעות למונח הזה).

גם ביננו עלו שיתופים והתוודויות של מי שהזדמן למועדון חשפנות כזה בעבר, ב"מסיבת רווקים" של חבר וכדומה. עברנו בין הקצוות מביקורת והאשמה לבין הזדהות ואמפטיה. לא נשארנו במקום המצטדק. באנו לקחת אחריות. ובעיקר התרכזנו בתחושות שעולות, והן לא היו קלות כלל וכלל.

הערב ערכנו שם בפעם הראשונה התכנסות גברים שונה מהתכנסויות הגברים שהמקום יידע בעבר הלא רחוק… התכנסנו לראשונה בוגרי כל 3 המחזורים של קורס הנחיית מעגלי גברים באונ' ת"א בהובלת ד"ר אורן גור ותמיר אשמן, למעגל גברים משותף, ולסיעור מוחות על איך להמשיך ולהפיץ את התנועה הגברית המיטיבה.

עלו רעיונות מעניינים ויצאנו עם תחושה שמשהו חדש וגדול מתחיל להתגלגל!

יאללה, עכשיו חובה מקלחת טובה לשטוף את הכל. ולישון. לילה טוב.

You are currently viewing מעגל גברים במועדון חשפנות לשעבר

כתיבת תגובה