אמש, ישבנו למעגל גברים סביב האש, 5 גברים שמתעגלים כבר כמעט 5 שנים, על מרפסת נוף משגעת אל מול מרחבי סוריה השכנה ממזרח. היה גם אוכל טוב – השקשוקית הנצחית עם ביצי החופש, צ'אפטי הכוסמת האיכותית והפיתות משופרסל… כנ"ל גם העוגה (מאפין אגוזים של שופרסל – מפתיעה כמה שהיא טעימה!) חברנו חתן יום ההולדת פינק אותנו ביין לבן חצי יבש ביתי מעולה, ובזיתים שחורים מדהימים!

למה אני מספר את כל זה? לא כדי לעורר תיאבון וקנאה… אלא כי יש פה סיפור על שועל רעב, שלא ידע לעשות בחירות נכונות…

בשלב כלשהו של הערב הופיע שועל ממש סמוך אלינו, 2-3 מטרים. הוא הסתובב סביב סביב ונעלם אל החושך. פתאום הוא הפתיע מאחור, חטף משהו וברח. בדקנו מה חסר, אבל כל האוכל היה במרכז המעגל, אז חשבנו שאולי טעינו והוא לא לקח כלום.

בבוקר, אחרי ההשכמה אל הזריחה המשגעת עם השמש האדומה העולה מעל תל אל-חארה הסורי (זה באמת השם שלו!) התארגנו לזוז לעמל יומנו, ואחד החברים שם לב שהכובע האהוב שלו חסר…
הבנו שזה השועל שגנב את הכובע.
ניסינו לחשב את ההסתברות שנמצא את הכובע אם נלך לכיוון הכללי אליו השועל ברח, והאחוזים היו נמוכים, כי הכובע היה חום וכך גם הקוצים, ובכל זאת הלכנו, גם כי היה בכיוון עוד מעיין שבו עוד לא טבלנו…

בקיצור, אני מתחיל ללכת ופתאום את מי אני רואה מולי? את השועל!! אמרתי לו: "שועל חביב, אני רק רוצה את הכובע של החבר שלנו. תגלה לי איפה הוא ואני משחרר" הוא הסתובב והתחיל ללכת.
הלכתי אחריו, 4-5 מטרים ביננו. מדי פעם הוא עוצר ומסתכל עליי. אני עוצר. מהנהן לו, והוא ממשיך. אחרי כמה מטרים, הוא עשה לי כמה סיבובים מיותרים סביב עץ אחד ומצבור סלעים, אז הבהרתי לו שוב: "אל תדאג, אני לא הולך אחריך למאורה. אני לא סכנה. אני רק רוצה את הכובע בחזרה".
המשכנו עוד כמה מטרים, אדם בעקבות שועל, ואז החברים קראו לי שהם מצאו את המעיין השני. השועל שמע אותם וברח. הסתכלתי קדימה על השביל, וראיתי את הכובע, 10 מטרים ממני!

לקחתי את הכובע ובישרתי לחברנו שיש לי חדשות טובות וגם פחות – הכובע נמצא! אבל הוא אכול וקרוע והשועל גם הקיא עליו קיא תאנים עסיסי…

חבר אחר אמר לו שעדיף שכבר ישאיר את הכובע לשועל, אבל הוא אמר: "מה פתאום! מקודם זה היה סתם כובע, עכשיו זה כובע עם סיפור!!"

מה שנכון נכון… וגם אנחנו קצת ככה. אולי כבר לא "חדשים" בגילנו ובגופנו, אבל וואלה, יש עלינו סיפורים שרק משבחים ומשתבחים….

צילם את התמונה הנפלאה ר'עי בן ד'ב חתן היומולדת. מזל טוב!

You are currently viewing סיפור השועל והכובע – Follow the Fox

כתיבת תגובה