אני מזמין אתכם לטיול מרתק אל אחד מפלאי העתיקות הכי מסתוריים בישראל. אין מבנה דומה לו, וזהו הדולמן הכי גדול בישראל ואף בלבנט. יש שמייחסים לו תכונות אנרגטיות וכוחות מרפא, והוא ידוע בכמה שמות: בשם העברי גלגל רפאים, בשם הערבי רוג'ום אל-הירי, וגם בשם שנתנו לו נשות הגולן – רחם האדמה.

זהו אתר שהוא תעלומה אחת גדולה – מבנה אבנים עגול בקוטר 150 מטרים, שנבנה לפני אלפי שנים. במרכזו, בעומק של כ-5 מטרים, חבוי לו חדר עגול ומסתורי, ויש המעידים כי הם חווים בו אנרגיה מיוחדת המשרה שלווה ורוגע, ואף תחושה נעימה של נוכחות ושייכות למשפחה עתיקה שכולנו חלק ממנה. האתר נמצא בלב הטבע הפראי של רמת הגולן, ומסביבו אלפי דולמנים עתיקים, מעיינות, ואפילו נחל זורם. מבחינה מדעית האתר הזה תיסכל לא מעט חוקרים שאף אחד מהם לא הצליח לספק הסבר והוכחה מתי ואיך הוא נבנה? )חלק מהאבנים שוקלות עשרות טונות!( וגם לא הצליחו לגלות מי בנה אותו, ובשביל מה?? מתוך עניין וחיבור מיוחד שלי למקום, אספתי וקיבצתי מגוון גדול של השערות, כולל הקבלות אל מבנים דומים מרחבי העולם. בטיול אשתף אתכם בכמה סיפורים, וביחד ננסה למצוא פיתרון לחידה הגדולה הזו:

האם זהו קברו של עוג מלך הבשן מהתנ"ך, כמרומז מהשם העברי? או אולי היתה זו חווה מוזרה של חתולי בר, כמרומז מהשם הערבי? או שבכלל זהו שריד מפואר מתרבות מטריאכלית שנכחדה, בה נשים הנהיגו את העולם באמצעות "חכמת המעגל", כפי שמתואר בספר רב המכר "מעגל האבנים"?

אני מזמין אתכם לחוויה רב-חושית המשלבת טיול בלב הטבע הפראי והמדהים של הגולן, יחד עם הרפתקה ארכיאולוגית והיכרות עם תרבויות ומנהגים מרתקים. הטיול מתאים לכל עונות השנה – בחורף הכל ירוק ויפה ובנחל זורמים מי גשמים רעננים. בקיץ יש אפשרות לטבילה מרעננת במעיין קריר!

משך הטיול: כ- 4 שעות נקודת מפגש: חניון דליות על שביל הגולן ציוד: נשנושים לדרך, ובקבוק מים אישי/משפחתי. בחורף יש להצטייד בביגוד חם ובמעיל גשם, כדאי גם בגדים להחלפה. בקיץ כדאי להביא אמצעי הגנה מהשמש, בגד-ים ומגבת.